Regina, Nalle Puh och hans vänner

Alla har vi väl våra dagar. Vissa dagar är bra dagar, andra sämre. Ibland är man fnittrig, ibland betraktar man världen med stenansikte.

Jag har kommit på att jag är lite som Nalle Puh ibland. Och som Nasse. Och som Tiger. Och som Ior. Och möjligtvis som Kanin också, men han är ju lite svår att få grepp om. Är han ovanligt irriterad av sig, eller är han helt enkelt  slutkörd pga att han är den enda som är någorlunda normala varelsen i hela serien? (Om någon har en personlighetsanalys av Kanin tillgänglig, får ni gärna skicka den till mig).

Nalle Puh är ser på livet på ett ganska lugnt och frimodigt sätt. Han vet vad som är viktigt i livet (honung), och bryr sig inte om oväsentligheter som växande midjemått och "urvuxna"tröjor.

Nasse är lite mer ängslig till naturen. Ganska livrädd för allting faktiskt. Men eftersom han har sina vänner som stöttar runt omkring, så klarar han sig ganska bra ändå.

Tiger är hoppig, studsig, sprudlande och har väldigt svårt att sitta still. Få personer är så sorglösa som Tiger (och få ställer till med lika mycket problem). Många som misstänker att Tiger missbrukar dopamin och adrenalin. Hur det verkligen är vet ingen, det är ännu ingen som hunnit ikapp honom för att hinna ta ett dopingtest.

Ior verkar lida av ständig serotoninbrist, och om han bara kom till en läkare skulle han förmodligen få lite atidepressivt utskrivet åt sig. Han har väldigt svårt att liksom Puh se det positiva i livet, och känner sig ständigt ganska blues. Hade det inte varit för hans vänner som finns runt honom, hade han förmodligen skrumpnat ihop och återfunnits som ett litet russin i utkanten av sjumilaskogen.

Idag är det en Kanin/Ior-dag. Kanin därför att jag känner mig allmänt rabiat och lättirriterad, Ior därför att jag känner mig ganska nere i skorna. Trött är jag förresten också. Det är väl Ior också? Tur att jag har mina fina vänner om piggar upp mig lite grann. Tack Inga för att du alltid är ett skäl att skratta, tack Jennifer för din dåliga humor som passar mig alldeles utmärkt! Förlåt till eventuella medmänniskor som fått stå ut med mitt kassa humör idag.


Så nu satsar jag på att morgondagen blir en Tiger/Puh-dag. Återkommer imorgon med facit!





Kommentarer
Postat av: Jennifer

HAHHA "Tack Inga för att du alltid är ett skäl till att skratta". Vad fint du skriver om våra barndomsidoler. Jag känner mig oftast som Tiger tror jag! :P Hoppas du är gladare nu! Puss fis!

2008-12-10 @ 17:38:47
URL: http://jagjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0