Hjältar & Hjältinnor (och en Saab 900 som heter AGOn)

Hade tänkt skriva en liten summering av min dag nu. Men Jennifer tog musten ur mig med sin "show me your genitials" från youtube. Så jag ska bara skriva en liten dagens tack/dagens fuck (uttalas fack, det rimmar liksom)...

Dagens Fuck går till västtrafik för att de kommit 10-15 minuter försenade för mig 2 ggr idag, vlket har medfört att jag dels kom för sent, dels fick stå och frysa. Dessutom får de ett extra liten fuck p.g.a att jag inte hittade STOP-knappen i bussen när jag skulle plinga vid kvistrum. Jag satt för långt bak för att kunna säga till chaffisen också. Sen när vi redan åkt förbi hållplatsen, såg jag den - typ 1,5 meter längre fram än normalt. Fick gå av på stationen och det kändes som om hela världen rasade.

Dagens Tack går dels till käraste Isabell, som kom med sin fina AGO´n och hämtade mig på torpterminalen imorse när jag missat tåget och var tvungen att ta en försenad buss. Om det inte vore för henne skulle jag ha blivit en halvtimme försenad istället för sju minuter. En riktig hjältinna, som offrade sig och kom försent även hon för min skull. =)
Nu till dagens andra tack: när jag gick av bussen på stationen och kände mig alldeles ensam, övergiven och jäkligt oinspirerad att GÅ hem - då bara stod den där. Röd och fin, glänsande i gatlyktorna. Kid´s golf! Och visst var han snäll och körde mig hem! Kunde inte sluta le på säkert en kvart efter att jag kom hem. STORT tack!
Detta bevisar ju det jag länge trott, att en bil löser nästan alla problem.


Over and out för tillfället, kanske återkommer sedan. Annars imorgon. Ska ta itu med biologiläxan nu!!

                                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0